Alkalmazható bittérképes formátumok
A Flash-ben megrajzolható vektoros ábrákkal számos animációs feladat megoldható, azonban a raszter grafikák használatát teljes mértékben nem tudjuk megkerülni.
Bittérképes képek előállítására a Flash nem képes. Az ilyen képeket más programokkal kell előállítanunk, vagy szerkesztenünk, a Flash csupán importálásukra képes.
A fejlesztők az esetek döntő többségében .JPG állományokban tárolják és importálják a grafikákat. A program zavarba ejtően sok grafikus formátum importálására képes. Az alábbi felsorolás nem pusztán bittérképes, hanem vektorgrafikus állománytípusokat is tartalmaz, például:
AI, WMF.
Freehand
Portable (Public) Network Graphic (PNG)
Adobe Illustrator (AI)
AutoCAD
Bitmap (BMP)
Enhanced Metafile (EMF)
GIF kép (GIF)
JPEG (JPG)
Macintosh Image (PCT)
MacPaint Image (PNTG)
Photoshop 2.3-3 (PSD)
Silicon Graphics Image (SGI)
TGA
TIFF
Windows metafile (WMF)
Bittérképes grafikák importálása
A bittérképek importálása igen egyszerű művelet, bár az egyes fájltípusok esetén megjelenő párbeszédablakokban találkozhatunk zavarba ejtő opciókkal.
A raszter grafikák importálás után kerülhetnek közvetlenül a Színpadra, vagy a Flash film összetevőit tároló úgynevezett Library-ba ( Könyvtár)
Első estben a FILE/IMPORT/IMPORT TO STAGE, második estben a FILE/IMPORT/IMPORT TO LIBRARY parancsot kell használnunk.
Importálás könyvtárba
A FILE/IMPORT/IMPORT TO STAGE parancs hatására az importált ábra közvetlenül a Színpadra kerül. Ismételt felhasználásakor a képet újra kell importálnunk, vagy másolatot kell róla készítenünk. Tudnunk kell, hogy a film mérte ilyenkor jelentősen nőhet, ugyanis a kép minden egyes példánya külön‑külön eltárolódik a moziban.
Ha fontos számunkra, hogy az előállított állomány a lehető legkisebb legyen, importáljuk a képet a Libraryba (FILE/IMPORT/IMPORT TO LIBRARY)! Ilyenkor a kép egyetlen példánya tárolódik a moziban, de azt korlátlan számban helyezhetjük el a Színpadon.
A Macromedia Flash eszközei nem alkalmasak raszter grafikák, videó- és hangállományok előállítására. Az ilyen fájlokat külső programokkal állítjuk elő, és ezután töltjük be a Flash moziba. A külső állományok betöltését nevezzük importálásnak.
A Flash könyvtára (Library) tárolja a mozi számos objektumát, a szimbólumokat, raszter grafikákat, hangokat, videókat.
A Libraryban tárolt objektumokból tetszőleges számú másolatot, úgynevezett példányt helyezhetünk el a Színpadon, de az objektum csupán egyszer a Libraryban tárolódik. A példányok bizonyos tulajdonságai a szülőobjektumtól, és a többi példánytól függetlenül megváltoztathatók.