Lap
Elhelyezhetjük rajta a teknőcöket, amelyeket azután mozgathatunk, rajzoltathatunk, írathatunk, beszéltethetünk stb.
Elhelyezhetünk egy képet a lap háttereként.
Külön paneleket is helyezhetünk el a lapon.
Irányítószerveket is elhelyezhetünk rajta. Ilyenek a gombok, csúszkák, eszközgombok, eszköztárak.
Elhelyezhetünk egyéb vizuális objektumokat is, mint például szövegdobozokat, médialejátszókat, webböngészőket, hálózati objektumokat stb.
Amikor megnyitjuk az Imagine környezetet, az kezdetben csak egy lapot tartalmaz, melynek lap1 a neve. Ehhez egy teknőc tartozik.
Panel
Bármennyi panel lehet akárhány lapon, s ezek egymást átfedhetik, vagy akár egymásba is ágyazódhatnak. A paneleken lehetnek teknőcök, gombok, szövegdobozok és egyéb objektumok. Méretével és pozíciójával minden panel meghatároz egy területet a rajta élő objektumok számára: ez az a hely, ahol mozoghatnak, rajzolhatnak, vagy ahova nyomtathatnak.
Ez az osztály implementálja a hagyományos teknőc objektumot, tehát ez a LOGO – és így az Imagine – legalapvetőbb objektumának osztálya. A teknőcök kis grafikai kurzorok attraktív (gyakran animált) külalakkal, melyek rajzolhatnak vonalakat, nyomtathatnak szöveget és sokszögeket, futtathatnak standard és a felhasználó által definiált eljárásokat, mozoghatnak (repülhetnek, úszhatnak, ugorhatnak, sétálhatnak,…) a képernyőn, vagy csak egyszerűen megjeleníthetnek szereplőket és képsorokat.
Egy Imagine projekt tartalmazhat egy vagy több lapot. A lap a projekt összetevőinek alapvető munkaterülete.
A panel egy mozgatható négyszögletes terület teknőcök és más objektumok számára, mely bárhol létrehozható egy lapon vagy egy másik panelen. Bármennyi panel lehet akárhány lapon, s ezek egymást átfedhetik, vagy akár egymásba is ágyazódhatnak. A paneleken lehetnek teknőcök, gombok, szövegdobozok és egyéb objektumok. Méretével és pozíciójával minden panel meghatároz egy területet a rajta élő objektumok számára: ez az a hely, ahol mozoghatnak, rajzolhatnak, vagy ahova nyomtathatnak.
A szülőhöz fűződő kapcsolaton kívül minden vizuális elem (azaz teknőc, szövegdoboz stb.) és panel tartalmaz egy kapcsolatot, amely ahhoz az objektumhoz fűzi, amelyen belül létrehozták – ezt hívják az objektum helyének.
Egy névből és értékből álló pár. Mindig egy adott érték tárolójaként szolgál, vagy olyan névként, amely egy értékre vagy egy beállításra hivatkozik.