A dokumentumokat a szerkesztés befejezésekor általában elmentjük háttértárunkra, hogy megőrizzük őket, vagy később módosíthassuk tartalmukat. A dokumentummal végzett munkaközben – a véletlen adatvesztés elkerülése érdekében – időszakonkénti automatikus mentést is beállíthatunk. A már elkészült dokumentum részeit munkánk során célszerű gyakran elmenteni.
Az állománykezelés egyik művelete, a mentés a tárolja a feldolgozás alatt lévő fájl adatait, így arról egyfajta biztonsági másolat vagy másolatok készülnek.
Mentés művelete a szokásos eszköztáron
A képernyőn – a beállításoktól függően – egyszerre több eszköztárat is láthatunk, ezek tartalmát és elhelyezkedését szabadon módosíthatjuk. Az eszköztárak megjelenítéséhez vagy elrejtéséhez használjuk a Nézet/Eszköztárak almenüjében található lehetőségeket. Az Eszköztárak almenüt az egér jobb gombjával az eszköztár gombokra kattintva is elérhetjük. A legáltalánosabban használt két eszköztár a Szokásos eszköztár és a Formázás.
A fájl mentése során, ha a fájlt először mentjük, a program a fájl nevének megadását kéri. A Fájl menüben kattintsunk a Mentés parancsra.
Ha már egyszer mentettük a fájlt, de más néven vagy más helyre is szeretnénk menteni, akkor a Fájl menü Mentés másként parancsára Kattintsunk. A Fájlnév mezőben adjunk új nevet a fájlnak, majd kattintsunk a Mentés gombra!
A Szokásos eszköztár a munkánk során leggyakrabban használt általános dokumentumkezelő parancsok ikonjait tartalmazza.