Hanoi tornyai
A Hanoi tornyai egy logikai játék, mely különböző nehézségi szinteken játszható. A kiinduló állapot szerint van három oszlop, a bal oldali oszlopon három különböző átmérőjű korong. A feladat lényege az, hogy át kell helyezni a korongokat az első oszlopról a harmadik oszlopra úgy hogy a legkisebb átmérőjű korong legyen legfelül, és legalul a legnagyobb átmérőjű. A korongok pakolása közben egyszerre csak egy korongot lehet mozgatni, kisebbre nagyobbat nem lehet rakni.
Ezen a nehézségi fokon a probléma hét lépésből megoldható. A játék során tulajdonképpen algoritmust készítünk, lépésenként megpróbáljuk elérni a célt, vagyis azt, hogy a korongok átkerüljenek a jobb oldali oszlopra. Nem biztos, hogy első próbálkozásra sikerül hét lépésből megoldani a problémát, de ha finomítjuk a technikánkat, a minimális számú utasítással is elérjük célunkat.
A játék nehezíthető, ha megnöveljük a korongok számát, mert a többi játékszabály ebben az esetben is érvényben marad.
Tili-toli
A Tili-toli egy logikai játék, melynek lényege, hogy egy négyzetrácsos területen mozgatható, számozott négyzetek vannak. A négyzetek kitöltik a területet, de egy hely kimarad. A feladat a számozott négyzeteket úgy rakni egymás mellé, hogy növekvő sorrendben legyenek.
A megoldáshoz a kimaradt négyzet helyét is használnunk kell, mivel ennek segítségével lehet a szomszédos négyzeteket mozgatni. A játékot nem csak számozott négyzetekkel, hanem képrészletekkel is lehet játszani; a lényeg itt is ugyanaz, a négyzeteket helyes sorrendbe kell tenni.
A játék során tulajdonképpen algoritmust készítünk, lépésenként megpróbáljuk elérni a célt, vagyis azt, hogy az összekevert négyzetek helyes sorrendbe kerüljenek.
Amőba
Az amőba egy logikai játék, melyet egy időben két játékos játszhat. A játék ismert táblás és négyzetrácsos papíron játszott formában is.
A játékban ketten versenyeznek. Az egyik játékos kereszttel, a másik körrel jelzi a bábuját, de jelezhetik a játékosokat eltérő színek is. Egy adott négyzetrácsos táblán, szabadon választott, üres mezőkre felváltva rakják le egyszerre egy bábujukat vagy jelüket a játékosok. Az nyer, akinek előbb sikerül a sajátjaiból vízszintesen, függőlegesen, vagy átlósan öt jelet egymás mellé tennie. A játék közben lépések egymásutánját tervezzük a kívánt cél, vagyis az öt darab, egy sorban és egymás mellett lerakott azonos jel eléréséig, egyszóval algoritmizálunk.