A közúti-folyami kombináltszállítás esetén folyami Ro-Ro hajókon vagy uszályokon továbbítják a közúti járműveket. A fő cél a közutak tehermentesítése, valamint energia megtakarítások elérése.
Folyókon, tavakon és tengereken közlekedő közúti, esetenként vasúti járművek továbbítását lehetővé tevő hajók.
Ro-Ro hajók kikötését és rakodását lehetővé tevő kiszolgáló létesítmény.
Előnyök: a kikötői állásidő csökken, nincs szükség átrakásra és rakodó berendezésre, kicsi merülés. Hátrányok: a Ro-Ro hajók beszerzési költsége magas, a tehergépkocsik saját tömege miatt nagy a holtteher.
A közúti jármű levehető felépítménye.
Az egyes közlekedési eszközök másik közlekedési ágon történő továbbítása.
A közúti-tengeri kombinált szállítás a 60-as években kezdett elterjedni, és a 80-as évekre a világ darabárut szállító flottájának már 5%-a Ro-Ro hajó volt. A nagyobb hajókon a járművek a fedélzeten is elhelyezhetők. A fedélzetek között liftek biztosítják az átjárást.
Olyan áruszállítás, melynél egy fuvarozási szerződés keretein belül két vagy több közlekedési alágazat vesz részt a fuvarfeladat lebonyolításában.