A számítógépes grafika
A digitalizált képi elemeket két nagy csoportra bonthatjuk:
- állóképek (számítógépes grafikák)
- animációk és videók
A grafikus adatok bevitelét, tárolását, feldolgozását és kivitelét nevezzük számítógépes grafikának (computer graphic). Ez gyakorlatban a digitalizálást követően, a kép adott szoftverrel folytatott szerkesztését és a rendeltetésének megfelelő képformátumban való elmentését, majd az ezt követő kivitelét, például nyomtatását jelenti.
Állóképek létrehozása
Az állóképek létrehozása maximálisan forrásfüggő, hiszen vagy van megfelelő képi elemünk – például papíron fotó, digitalizált ábra stb. -, vagy ennek hiányában magunknak kell azt létrehoznunk, megrajzolnunk. Természetesen ez az állókép létrehozásának időigényesebb lehetősége. A következő lépés a megrajzolt képi elem beépítése a multimédia alkalmazásba, mert így lesz a későbbi felhasználó számára elérhető. Ezt a megfelelő képformátumba való mentéssel, és annak importálásával érjük el, a fejlesztői környezet erre vonatkozó lehetőségei segítségével.
Bittérképes forma
Amennyiben lapolvasóval történt egy képi elem létrehozása, akkor az a képernyőnkön bittérképes formában jelenik meg. A bittérképes tárolásban az adott képi elem minden egyes képpontja tárolódik a megfelelő (4-24 bites) színinformációval, így ennek a képi elemek állománymérete nagynak mondható. Az így tárolt kép a bittérképes grafika. Lehetőség van vektorgrafikus formában való mentésre is, ha a képi elemet mi rajzoltuk egy vektorgrafikus rajz-szoftverrel, vagy a már meglévő bittérképes képi elemünket vektoros formában alakítottuk át.
A grafikus adatok bevitelét, tárolását, feldolgozását és kivitelét nevezzük számítógépes grafikának (computer graphic).
Bittérképes forma: a bittérképes tárolásban az adott képi elem minden egyes képpontja tárolódik a megfelelő (4-24 bites) színinformációval.
A bittérképes formában tárolt kép a bittérképes grafika.