A reklámgrafika csoportosításai
A reklámgrafika feladata a művészi, kulturális, kereskedelmi tájékoztatást elősegítő nyomtatványok – plakát, könyv, prospektus, kiadvány, hirdetés és arculat – megtervezése.
A plakát
A plakát a tömegkommunikáció egyik eszköze, médiuma. Csoportosíthatjuk őket megjelenési formájuk, témájuk és méretük szerint is. Tartalmuk szerint megkülönböztethetünk kereskedelmi, kulturális, politikai és grafikai plakátokat. Mindegyiknek megvan a maga szerepe és jelentősége. A kereskedelmi plakát célja a használati cikkek népszerűsítése és ismertté tétele. A kulturális plakát alatt a színházak, táncházak és mozik műsorajánló plakátjait értjük, amelynek célja a közönség becsalogatása. A politikai plakát az emberek politikai nézeteinek befolyásolására irányulnak. A grafikai, más néven művészplakát szándéka a művészet és alkotók propagálása és az esztétikai nevelés. Méretük és megjelenési formájuk szerint megkülönböztethetünk normál, (70x100 cm) óriásplakátot, (12-24 ív) képváltó forgótáblát, fényplakátot, hirdető oszlopot.
A könyvillusztráció
A könyvillusztráció célja a tartalom hangulatának képi megformálása, a szövegek egyértelműsítése, a lényeges részek kiemelése, érzelmek kifejtése. Az illusztráció az olvasás közben a fantázia megmozgatására hivatott. Rendszerezhetjük őket témájuk és technikájuk szerint is. Témájuk alapján vers-, mese- és könyvillusztrációkat különböztetünk meg. Technikai megvalósításuk szerint lehetnek fotók, vonalas, vagy árnyalatos grafikák. A mese színes világának megjelenítésére a festés és színes technikák a legalkalmasabbak, a versek illusztrálására az egyedi vagy sokszorosító grafikák. A novellák, regények illusztrálására az összes felsorolt technika közül szabadon választhatunk.
Prospektusok, kiadványok
A tömegcikkek elterjedésével váltak egyre népszerűbbé a prospektusok és kiadványok. Fő céljuk a termék vagy termékcsoport népszerűsítése, a leendő vásárló személyes megszólítása. Mindennapos jelenséggé vált az utcai szórólapok, kiadványok osztogatása. Ezzel a direkt, személyhez intézett reklámmal kívánják felkelteni az érdeklődést egy-egy termék iránt. Ezek a kiadványok legfeljebb A/5-ös méretűek és két lapnál nem terjedelmesebbek. A prospektusok igényesebb kivitelűek, méretben, pedig elérik az A/4 méretet is, és akár 10-16 oldal terjedelmet is elérhetnek.
Újsághirdetések
A komplett arculattervezés a reklámgrafikusi tevékenység része. Alapja a logo, amely formavilágát és színeit tekintve a cégre jellemző embléma. A teljes arculatterv magában foglalja a céges emblémát, levélpapírt, borítékot, kirakatot, csomagolást és egyéb reklámfelületeket. Az arculatterv lényege, létrehozni egy egységes küllemű, azonos színvilágú megjelenést cégek, termékek, vagy személyek részére.