Az ábrázolási rendszerek módozatai
A háromdimenziós környezet ábrázolására az ember az első rajzok óta keresi a megoldást. A legnehezebb feladat a tárgyak térbeli kiterjedésének megjelenítése képi síkban. A térgeometria három ábrázolási rendszerét legegyszerűbben egy kocka árnykép vetítésével lehet szemléltetni. Világítsuk meg a kockát egy lámpával és változtassuk a fényforrás helyét. Ezzel megváltozik a kocka árnyképe is. A kockával teljesen párhuzamosan elhelyezkedő megvilágítás a vetületi ábrázolást szemlélteti. Az egy síkban, de nem párhuzamosan tartott lámpa hatására az árnykép már torzul, ez lehetne az axonometrikus ábrázolás. Ha a fényforrást ferdén és messziről tartjuk a kocka felé, akkor érjük el a legtorzabb árnyképet, amely a perspektivikus ábrázolást szemléltethetné. Az ábrázolási rendszerek megértéséhez osszuk fel a teret négy egymást metsző síkkal.