Az árubemutatás alapvető célja az, hogy a vevő első kézből megtapasztalhassa, hogy a termék, amit megvenni készül, milyen minőségű – árutól függően milyen a tapintása, illata illetve íze.
A mai internet alapú világban a vásárlásaink egyre nagyobb hányadát bonyolítjuk le a világhálón keresztül, és így a vevő-áru kapcsolat a tranzakció előtt és alatt hiányzik. Az árubemutatás jelentősége abban rejlik, hogy pótolja ezt a hiányosságot. A legtöbb vásárló maga szereti kiválogatni a sárgabarackot a zöldségesnél, és az árubemutatáson alapuló értékesítés erre a fogyasztói igényre épít.
Az árubemutatásnak három legelterjedtebb típusát különítjük el egymástól. A leggyakrabban használt árubemutatási metódus a kirakat alkalmazása vagy saját vitrinben vagy közterületre történő kipakolás formájában.
Az árubemutatás másik típusa az ügynök alkalmazása, aki előzetes kapcsolatfelvétel és időpont egyeztetést követően felkeresi a célszemélyt vagy – csoportot árubemutatás céljából.
Igen kedvelt az árubemutatásnak a harmadik formája, amikor az egy terméket vagy termékcsaládot bemutató előadást például egy kedvezményes utazással kötnek egybe. Ebben az esetben a néhány vásárló vendég fizeti meg az eladó cégnek azon költségét is, ami a kedvezményes utaztatásból származik.