A kereslet hat a kínálatra
A turisztikai kereslet hatással van a kínálatra.
Az autós turizmus általánossá válása például a turisztikai kínálat jellegében is alapvető változásokat eredményezett. A „tartózkodó-turizmust” egyre inkább a „mozgó turizmus” váltotta fel: az egy meghatározott úti cél helyét mindinkább a körutazás, egyre több város, üdülőhely, sőt több ország meglátogatása foglalja el. Az utazási jelleg megváltozásának hatására lerövidült az egy helyen eltöltött idő.
A turizmus nagyobb mértékű mozgékonysága megváltoztatta a keresletet a szálláshelyek iránt, fokozódott az igény a szállodán kívüli elszállásolási lehetőségek (kempingek, fogadók) iránt. A szállodaiparnak kínálatával követnie kellett a megváltozott keresletet: a szállodák maguk is beszálltak a kempingek, üdülőfalvak építésébe, korszerűsítették és olcsóbbá tették házaik kínálatát.
Olyan turisztikai forma, amelyet a folyamatos helyváltoztatás jellemez.
Olyan turisztikai forma, amelynél a helyváltoztatás kimerül a célterület elérésében és a hazatérésben.