Tananyag választó:
A termékpolitika, termékfejlesztés
  • 5 foglalkozás
A termék fogalma. A termék funkciója. A vendéglátás fizikai termékei (étel, ital) és a szolgáltatások. Szolgáltatások a turizmusban. A funkcionális és másodlagos termékek. Fogyasztási cikkek, termelőeszközök, szolgáltatások.
A termékfejlesztés fogalma, szükségessége. A piaci verseny, a fogyasztók igényeinek megváltozása, az új technológiák megjelenésének szerepe a termékfejlesztésben. Az új termék kialakításának folyamata.
A termékéletgörbe fogalma, jelentősége. A piaci tartózkodás idő és az adott időegység alatt értékesített mennyiség kapcsolatának függvénye. Az egyes szakaszok marketingfeladatai.
A termékfejlesztés egyik lehetséges eszköze: ötletek keresése. Az ötletek keresésének módszerei.
A termékéletgörbe szakaszainak eltérő marketingmunkája. A főbb szakaszok: bevezetés, növekedés, érettség, hanyatlás.