A szponzorálás lényege
A szponzorálás két fél közötti üzleti kapcsolat, amelynek során az egyik fél pénzt, szolgáltatást vagy anyagi javakat bocsát rendelkezésre a másik félnek, aki/amely lehet egyén, szervezet vagy esemény, s aki/amely cserébe bizonyos jogokat, együttműködést, társulási lehetőséget nyújt, amik a szponzort kereskedelmi előnyökhöz juttatják.
A szponzorálás jogi vonatkozásai
A szponzorálás tervezése során ki kell dolgozni a szponzor és a szponzorált közötti kapcsolat pontos tartalmát, jogi kereteit, a kapcsolattartás módját és formáját. Az 1:1 szabály azt jelenti, hogy a szponzorálásra fordított közvetlen költséggel legalább megegyező összeget kell fordítani a szponzorálás tényének publikálására, népszerűsítésére, tudatosítására, valamint az abból fakadó további lehetőségek kiaknázására. Hasznos. Ha a szerződés előírja a szponzorált számára, hogy saját kommunikációjába köteles belefoglalni a szponzort.
A szponzorálás irányai
A szponzorálás többnyire a sporthoz, a kultúrához vagy a szociális szférához kapcsolódik. Ezen belül is a sport a leggyakrabban és a legnagyobb összeggel szponzorált terület. A sporthoz általában olyan asszociációk kapcsolódnak, amelyekre sok termék-szolgáltatás-cég imázsában szívesen építenek. Egyes sportok szponzorálása mellett szól, hogy nagy tömegek érdeklődésére tartanak számot. A kultúra belül leginkább a zenét, a filmet, a televíziót és rádiót, a színházat és az irodalmat szokás szponzorálni. A szociális szférán belül az egészségügy, az oktatás, a környezetvédelem szponzorálása a leggyakoribb.