A MIR feladatai
A MIR feladata eljuttatni a helyes, pontos és időszerű információkat a marketing-döntéshozókhoz, akik azokat a marketingtervezés,- végrehajtás és irányítás területén hasznosítják. A marketingmenedzserek döntései és intézkedései végül a piacra áramlanak vissza.
A MIR kapcsolatot kell, hogy teremtsen aközött, amit a menedzserek hisznek saját információs igényeikről, amire valójában szükségük van, s ami gazdaságosan megvalósítható.
Emberek, berendezések és eljárások a marketingdöntésekhez szükséges pontos információk gyűjtésére, rendszerezésére, elemzésére és elosztására.
A menedzserek információigénye
Minél gyorsabb a környezet változása, annál fontosabb, hogy a pontos és megfelelő információk kellő időben és rendszeresen rendelkezésre álljanak.
Minden vállalkozás a marketingmenedzserek számára fontos információk tárháza. Természetesen a marketing szakemberek az alapvető információkkal már rendelkeznek, ismerik a vendégeket, és a konkurenseket. Az ismeret azonban nem mindig jut el a megfelelő vezetési szinthez, és ez kedvezőtlenül befolyásolhatja a vállalkozás jövőjét. Ennek javítása érdekében sok vendéglátó üzlet, szálloda tanulmányozza vezetői információigényét és megtervezi az ezeket kielégítő marketing információs rendszert ( MIR ) és lehetőség szerint szakembereket alkalmaz a marketingkutatások elvégzésére.
Az igényelt információk létrehozása
A vendéglátó és idegenforgalmi vállalkozások működésének alapvető célja kettős:
- a vendégek igényeinek színvonalas kielégítése révén hosszú
- távra biztosítani a nyereséget.
Azt, hogy a távlati cél megvalósítása egy adott pillanatban hol tart, a vállalat belső helyzetének és külső környezetének alapos elemzése alapján tudjuk meghatározni. Ehhez folyamatosan kell figyelnünk, gyűjtenünk és elemeznünk a szükséges információkat.