POP3 és SMTP protokollok
A POP3 protokoll (Post Office Protocol) határozza meg, hogy a hálózatokban hogyan kell a központi postafiókba beérkező e-maileket szétosztani. A levelező: levelezőprogramban POP3-kiszolgálónak a szolgáltató által megadott kiszolgáló szerver nevét (pl. mail.axelero.hu) kell beállítani.
Az SMTP jelentése (Simple Mail Transfer Protocol). Az e-mailek küldéséhez leggyakrabban használt levelezési protokoll. Megjegyzés: levelezőprogramban az Internet hozzáférést biztosító szolgáltató által megadott smtp-címet kell beállítani (pl. mail.axelero.hu).
A mailbox, azaz a postaláda a szolgáltató szerverén van elhelyezve. Ebben a postaládában tárolódnak azok az e-mail üzenetek, amelyek a felhasználó címére érkeztek.
A postaláda vagy postafiók mérete lényeges, mert ebben tárolódnak ”ideiglenesen” a beérkező vagy kimenő levelek.
Ma az ingyenes szolgáltatók is jelentős méretű (10-25 MB) postafiókot biztosítanak, mert egyrészt olcsó a tárhely, másrészt a levelek mérete a csatolt fájlok miatt (képek, animációk, zenék) szükséges használható méretet adni.
A postaláda tartalma bármely időpontban elérhető, így a felhasználó tetszés szerinti időpontban kérheti le leveleit egy levelező program segítségével.
A mailboxba érkezett üzenetek közül, a felhasználó kiválaszthatja a letöltendő üzeneteket, másolatot hagyhat a postaládában, elolvashatja vagy törölheti azt. A legtöbb levelező a postaládában tárolt üzenetek fejléceit tölti le, így a felhasználó eldöntheti a teljes üzenet letöltése nélkül azt, hogy mely üzenetet szeretné letölteni, törölni stb.
A mailbox.hu ingyenes szolgáltatás, amelynek előnyei:
ingyen és életre szólóan használhatja levelezésének bonyolításához;
10 MByte tárhelyet kap leveleihez;
levelezőprogramokkal is elérhető (Outlook Express, Eudora, stb.);
a MailBox Pro szolgáltatással további tárhelyet csatolhat;
leveleit átirányíthatja munkahelyi, iskolai címekre;
kifinomult továbbítási és tárolási szabályokat vehet fel;
beépített naptár és jegyzettömb szolgáltatást kap a szervezéshez;
Palm eszközökkel szinkronizálhatja naptár és egyéb adatait;
aláírások és álnevek használatával egyszerűsítheti a magán és a hivatalos levelezés szétválasztását;
automatikus válaszlevelet állíthat be távollét esetére.