Szekunder adatok használhatósága
A szekunderadatok felhasználásával a vállalat gyors és olcsó információhoz jut, azonban az adatok hasznosításakor nehézségekbe ütközhet, mert az adatok összehasonlítása bonyolult lehet, illetve nem lehet biztos az adatokmegbízhatóságában sem. További hátránya ezeknek az információknak, hogy elképzelhető, hogy más célból gyűjtötték őket, így nem használhatóak fel teljes körűen. Az is elképzelhető, hogy egyes speciális információkról nem találunk más adatot, vagy találunk adatot, de az számunkra nem elég.
Szekunder információk jelentősége
A szekunderinformációk jelentősége napjainkban egyre nő. Az információk egyre szélesebb körben állnak rendelkezésre. A vállalatok vezetői saját hatáskörben dönthetnek arról, hogy milyen céllal, és milyen jellegű információkat kívánnak igénybe venni. Lehetőségük van csak egyetlen problémára koncentráltan szekunderadatokat gyűjteni, vagy teljes folyamatokat áttekintve mindig új, aktuális információkat beszerezni. A marketingdöntésekhez a szekunderinformációk rendelkezésre állása nagyon fontosak (pl. különböző tanulmányok a vásárlókról, a stílusokról). Ennek tudatában a vállalkozásoknak az egyre szorosabbá váló versenykörnyezetben elengedhetetlen a különböző külső és belső információkbeszerzése, így a szekunder piackutatás elemeinek felhasználása.