A sajtómunka formái
A PRtevékenység során a sajtómunkának számos formáját alkalmazzák, melyek a következők:
- sajtótájékoztató és sajtókonferencia
- sajtóreggeli, sajtóebéd, sajtóvacsora
- interjúszervezés
- sajtóutak
- háttérbeszélgetés
- sztorigenerálás
Ezekkel az eszközökkel, formákkal lehet a sajtóképviselőivel a kapcsolatot fenntartani, információt megosztani. A sajtóval ápolt kapcsolat nagyon fontos, ezért vannak olyan formák is, amelyekkel finoman lehet befolyásolni a sajtóképviselőit (vacsora, utak szervezése, stb.)
A sajtómunka eszközei
A PRsajtóval kapcsolatos tevékenységei során az eszközök széles skáláját használják, mint például:
- hírlevél
- videóhírlevél
- sajtólista
- sajtófotó
- sajtóanyag
- sajtófigyelés
- B-roll
A technika fejlődésével a sajtómunka eszközeit tartalmazó lista folyamatosan bővül, mivel egyre újabb technológiaiinnovációk jönnek létre.
A sajtómunka célja
A sajtómunka feladata a vállalat által forgalmazott termékek, szolgáltatások, márkák publicitásának szélesítése, a közvélemény előtti megjelenésének biztosítása és a vállalat iránti bizalom médián keresztül való erősítése. Bár a sajtómunka során a PR szakember csak az újságírók és egyéb sajtó munkatársak felé közvetíti az üzenetet és az egyéb információkat, ami nem jelenti azt, hogy azok a célcsoporthoz elértek, azonban ha meg tudja győzni a véleményformáló csoport tagjait, akik mindezt megfelelő módon közvetítik, azzal elérte a célját. Ebben a megfogalmazásban a sajtó munkatársai csak közvetítő szerepet játszanak, azonban fontos részét képezik a hatékony kommunikációnak. Nagyon fontos, hogy a közvetítő (újságíró) minden információt közöljön, ami szükséges és nagyon fontos ennek az időzítése is. Mindezekért egy vállalat pozitív hírnevének fenntartása érdekében szükség van a jó, folyamatosan ápolt és rendszeres sajtókapcsolatokra.