A marketing kutatás első lépése
A marketingkutatás folyamata öt lépésből áll:
A kutatás megkezdése előtt meg kell határozni a problémát, meg kell érteni eredetét és természetét, majd gondosan tisztázni kell a kutatás célját.
A marketing kutatás második lépése
Második lépésként meg kell adnunk a probléma megoldásához szükséges információk megszerzésének leghatékonyabb módját.
A kutatási tervben meghatározzuk az adatforrásokat, a kutatási módszert, kijelöljük a kutatás eszközeit, specifikáljuk a mérési és skálázási eljárásokat, döntünk a mintavételi tervről és mintanagyságról, valamint megtervezzük az adatelemzés menetét.
A kutatások ráfordítása
Marketingkutatás: a speciális vállalati marketinghelyzettel kapcsolatos információk szisztematikus, objektív feltárása, összegyűjtése, elemzése, közlése, valamint felhasználása.
A vállalatok általában árbevételük 1-2%-át költik marketingkutatásra. Ennek az összegnek rendszerint 50-80%-a jut a belső marketinges részleg vagy csoport fenntartására, a maradékot külső marketing-, piac- és közvélemény-kutatócégekszolgáltatásainak megvételére költik.