A direktmarketing
A direktmarketing interaktív kommunikációs és eladási technika, amely adatbázison alapul, s mérhető reakciót és/vagy üzletkötést eredményez a vállalat számára.
A direktmarketing jellemzése
A direktmarketing közvetlen kapcsolatteremtés útján létrejött, interaktív kommunikáció, amely során a kezdeményező vállalattermékeket, információkat és reklámüzeneteket juttat el a célcsoporthoz. Az elért fogyasztók valamilyen módon reagálnak a megkeresésre: postán vagy telefonon megrendelik a terméket; katalógust igényelnek; részt vesznek valamilyen akcióban; fogadják az üzletkötőt; stb. A válaszok típusa és gyakorisága mérhető, így a vállalat közvetlenül minősíti a kapcsolat eredményességét.
A direktmarketing növekedése és sikere
Különlegesen gyors növekedése elsősorban annak köszönhető, hogy az eltérő piaci preferenciákkal rendelkező piaci szegmensek egyre kisebbek, s egyre nehezebben megközelíthetőek a hagyományos marketingkommunikációsmódszerekkel.
Sikerét előmozdítja, hogy a fogyasztók egyre inkább előnyben részesítik az otthoni vásárlást, amely kényelmes, gyors, nagy választékot kínál, s huszonnégy órán át igénybe vehető.
Végül a direktmarketing gyors elterjedéséhez hozzájárult a számítástechnika fejlődése is, amely megteremtette annak lehetőségét, hogy a vállalatokgazdaságosan és hatékonyan használják az egyedi fogyasztókadatbázisba rendezett adatait.