Eligazodás
A nagyobb üzletekben kevesebb a személyes érintkezés a vevővel, így előfordulhat, hogy az eladó és a vevő csak a vásárlás során, vagy esetleg csak az ellenérték megfizetésekor találkozik személyesen, ezért ezekben az üzletekben rendszerint táblákat, feliratokat helyeznek el. (Ilyen tábla lehet pl. ami a bejáratnál az üdvözli a vásárlót, vagy az egyes árucsoportok megtalálását könnyítő feliratok.)
Értékesítési feladatok
Az értékesítés során a személyzet feladatai:
• a vásárlók fogadása
• az áruk bemutatása a vásárlók részére
• a vásárolt áru ellenértékének elszámolása
• a megvásárolt áru csomagolása.
Vevőfogadás
A vevő fogadása az értékesítés első feladata. A vevő fogadása elsősorban a köszönési formákat tartalmazza (pl. a napszaknak megfelelő üdvözlés), azonban ide sorolható mindazon tevékenység, amely a vásárló tájékoztatását, az üzletben történő tájékozódását szolgálja. Pl: a különböző feliratok, táblák elhelyezése, a nyitvatartási idő kiírása, vagy akár a vásárlók könyve.