Melyek a fogyasztóvédelem kérdésében érintett szervek?
A példa folytatásaként sorolja fel tételesen, hogy milyen fogyasztóvédelmi szerveket keres fel! Melyiknek mi a feladata? Nevezze meg a felügyelőségek két szintjét! Mivel foglalkoznak, milyen hatáskörük van? Ki vezeti őket? Miért van szükség a két szintre? Ezután gondoljon azokra a szervekre, amelyeket a fogyasztó közvetlenül sosem keres fel, de mégis fontos szerepük van a fogyasztóvédelemben! Nekik milyen feladataik lehetnek? Végül nevezze meg azokat az egyéb, nonprofit szerveket, melyek szintén érintettek a fogyasztóvédelemben! Őrájuk miért van szükség? Milyen esetben érdemes bírósághoz fordulni?
Melyek az állami fogyasztóvédelmi feladatok?
Mit nevezünk fogyasztóvédelemnek? Miért van rá szükség? Milyen dokumentumok szabályozzák a fogyasztóvédelmet? Milyen esetben kell a szabálysértési joghoz ill. a büntetőjoghoz fordulni? Melyek az állami fogyasztóvédelmi feladatok? Próbáljon leírni egy konkrét esetet, amikor Ön hibás termékkel szembesült (ha már volt ilyen tapasztalata és valóban intézkedett is, akkor a valós esetet részletezze, ha nem, akkor egy fiktív ügyet mutasson be)! Mit kell ellenőriznie, mielőtt valamilyen hivatalos szervhez fordul (gondoljon pl. lejárati időre, rendeltetésszerű használatra, stb.)? Kit keresne fel először? Kitől tud tanácsot kérni, hogy mi a teendő ilyenkor? Mit vár el attól a szervtől, amelyikhez a problémával fordul?