A kereslet fogalma
A kereslet alapvetően egy termék vagy szolgáltatás azon mennyisége, amelyet adott áron a fogyasztók megvásárolni képesek és hajlandók. Vagyis egy termék vagy szolgáltatás iránti kereslet nemcsak a vásárlásigényét jelenti a fogyasztó részéről, hanem azt a képességet is, hogy annak kielégítésére a fogyasztó egyúttal képes és hajlandó is.
Az egyéni keresletek összessége a piaci kereslet, amely egy adott termék vagy szolgáltatás piaci vevőinek összes kereslete.
A kereslet becslése
A keresletbecslésekor elsősorban a következő három tényezőt kell figyelembe venni:
1. előrejelzések: annak meghatározása, hogy a piacnak mekkora része nyerhető meg az általunk kínált termék vagy szolgáltatás megvásárlására,
2. piacszegmentáció: a piac résztvevői közül a legfontosabb csoportok meghatározása, egyben annak a célcsoportnak a meghatározása, amelyet a termékünkkel megcélozni kívánunk
3. fogyasztó elemzés: a fogyasztók jellemzőinek meghatározása annak érdekében, hogy az általunk eladni kívánt termék az igényekhez maximálisan igazodjon.