Tananyag választó:
A fogyasztói piac jellemzői
A fogyasztói piac
A fogyasztói piac jellemzői
Fogyasztói piac: a termékeket és szolgáltatásokat személyes szükségletük kielégítésére vásárló egyének vagy háztartások összessége.
Ez a piac ma túl általános ahhoz, hogy a marketingfeladatok kiindulási bázisát képezze. Kevés vállalat áll olyan erős lábakon, hogy magára vállalja valamennyi fogyasztói szükséglet kielégítését. Reálisabb, ha az üzleti szervezet nem a teljes piacot, hanem csak annak egyes részeit próbálja kiszolgálni, s a kiválasztott szelet vevőinekmegközelítéséhez alakítja a marketingeszköztárat.
A magyar fogyasztói piac
Magyarországon a fogyasztóipiac a kb. 10,4 millió lakos vagy 3,9 millió háztartásfogyasztási cikkekre és szolgáltatásokra vonatkozó keresletével írható le.