Popup menü
A Popup menünek nevezzük a helyi menüt, amit az egér jobb gomb kattintására ugrik elő. A helyi menük kényelmesek a felhasználónak a program kezelésénél, gyorsítja a program kezelését. A PopupMenu metódust kell szerkeszteni az egér aktuális X,Y koordinátáinak helyénél kell aktiválni. Popup menüt is a Menu Editor-ban szerkesztünk. A menüket ugyanúgy hozzuk létre, mint a fenti menüket. A példánkban a helyi menü három menüt fog tartalmazni. Ezek a menük a színek állítása. Láthatjuk, hogy már ilyen menünk létezik, ezért csak egyszerűen a létező menükre fogunk hivatkozni.
Most készítsük el a helyi menüket. Lépjünk ismét a Menu Editor-ba és egészítsük ki a menürendszerünket az alábbi menükkel:
Helyi menü (mnu_helyi)
Piros (mnu_helyi_red)
Zöld (mnu_helyi_green)
Kék (mnu_helyi_blue)
A Helyi menünk láthatóságáról le kell venni a pipát, így nem lesz látható a most létrehozott új menü. Zárjuk be OK gombbal a menüszerkesztőnket.
Azt akarjuk, hogy a helyi menünk látható legyen akkor az egér jobb gombjának kattintását kell szerkeszteni. Ezt a szokásos módon kóddal fogjuk szerkeszteni. A MouseUp Click eseménye fogja ezt kiváltani. Tehát kérjük a kódszerkesztőnket a Form1 MouseUp Click eseményét. A alábbi kódszerkezet fogja a menünket előhívni:
Private Sub Form_MouseUp(Button As Integer, Shift As Integer,_
X As Single, Y As Single)
If Button = 2 Then PopupMenu mnu_helyi, , X, Y
End Sub
A menükhöz a már elkészített menük eseményit hívjuk. A fenti menüben már megadtuk kódokat, ezért elég a menüre hivatkozni. Egyszerűen csak eseményeket adunk át.
Private Sub mnu_helyi_blue_Click()
mnu_blue_Click
End Sub
Private Sub mnu_helyi_green_Click()
mnu_green_Click
End Sub
Private Sub mnu_helyi_red_Click()
mnu_red_Click
End Sub
Kész vagyunk a kis programunkkal. Indítsuk el a programot, nézzük meg, hogy minden része működik-e. Tekintsük meg az elmentett képünket is. Tehát látható, hogy a menüket nem is olyan nehéz elkészíteni, alig kell hozzá programozási nyelvismeret.