Tananyag választó:
Pszichológia
- 3 téma
Fejlődéslélektan, szociálpszichológia és általános lélektan az egészségvédelemben
- Bevezetés a fejlődéslélektanba
- Az emberi örökség: gének
- A fejlődés korai szakaszai
- A gyermekkor utáni fejlődés
- Fejlődésbeli eltérések és különbségek
- Az érzékszervi, mozgásos, értelmi fejlődés a gyermekkorban
- A szociális tanulás
- Az értékrend fejlődése
- A motiváció fejlődése
- Tudat és érzelmek
- Játék és képzelet
- A prenatális fejlődés
- A születés
- Az újszülött és csecsemőkor
- Korai csecsemőkor
- Az első év
- A csecsemőkor vége
- A csecsemő fejlődésének optimális feltételei
- A kisgyermek pszichés jellemzői
- Kompetenciák a kisgyermekkorban
- Társas fejlődés kisgyermekkorban
- Kisiskolás kor
- A serdülő- és pubertáskor jellemzői
- A serdülőkor elméletei
- A felnőttkortól az aggkorig
- A szocializáció területei
- Bevezetés a szociálpszichológiába
- Szociálpszicológiai mérések, kutatások
- A társas környezet hatása az emberre
- Páros kapcsolatok, társas helyzetek
- Ön- és társismeret
- Önértékelés
- Szerelem
- Szex és szerelem
- Csoportok, csoportjelenségek
- A csoportközi konfliktusok és oldásuk
- Vezető és csoport
- Attitűd
- A meggyőzés
- Viselkedés
- A személyiségelméletek vitatott kérdései
- A társas viselkedés intuitív elméletei
- Segítségnyújtás
- Benyomáskeltés a társas érintkezésben
- A csoport jellemzői
- Egyén a csoportban
- Norma és csoport
- Egyén és csoport konfliktusa
- Csoportközi viszonyok
- Bevezetés a pszichológiába
- A pszichológia módszerei
- Statisztikai módszerek és mérés
- A pszichológia területei
- Fiziológiai alapok I.
- Fiziológiai alapok II.
- Érzékleti modalitások fajtái, közös jellemzői
- Érzékleti modalitások
- Látás
- Hallás
- Észlelés I.
- A perceptuális fejlődés
- Észlelés II.
- Figyelem
- A figyelem szerepe a tanulásban
- Alvás
- Álom
- Tudatmódosító szerek
- Tudatmódosítás és művészet
- Módosult tudatállapotok
- Tanulás
- Alapvető motívumok a tanulás motiválásában
- A tanulás különböző megközelítései
- Tankönyvolvasási módszer
- Az emlékezeti működés
- Az észleletszűrés
- A memória szerkezete
- Képzelet
- A tudattal kapcsolatos fogalmak
- Problémamegoldás
- Gondolkodás és nyelv
- Nyelv és kommunikáció
- A nyelv helyes használata
- Az intelligencia
- A kreativitás
- Az érzelem
- Érzelemelméletek
- Arousal és érzelmek
- A motiváció I.
- A motívumok felosztása
- A személyiséglélektan, mint tudomány
- A kísérleti lélektan kezdetei
- Az alaklélektani iskola
- Személyiségelméletek
- Freud utáni pszichoanalízis
- További személyiségelméletek
- Személyiségtipológiák
- Személyiségvizsgálat
- A stressz
- A stressz kezelése
- Pszichopatológia
- Pszichopatológia II.
- Pszichopatológia és művészet
- Hanggyűjtemény
- Szenvedélyek