Építőjáték
Építőjátéknak azt nevezzük, mikor a gyerek már nem csak rakosgatja a játékokat, azoknak darabjait, hanem építeni kezd. Amit alkot, arra készteti, hogy újabb dolgokat építsen, pl., ha egy játék babának házat épített, akkor a házba bútorokat kreál, stb. Az építőjátékhoz tulajdonképp bármit használhat a gyerek, bár már gyártanak kifejezetten erre szolgáló játékokat, ilyenek a különböző építőkockák, a Lego, stb.
Gyakorlójáték
A gyakorlójáték lényege, hogy a gyerek megismerje a körülötte levő tárgyakat. A játék során megismeri a tárgyak, játékszerek funkcióját, működését. A babrálás, szórakozás megismerteti az adott tárgyak anyagával, hangjával is. Szívesen veszi, ha a felnőttek úgy kapcsolódnak be a játékba, hogy mellette ugyanazt teszik, mint ő. Ha a baba sokáig megmarad ugyanannál a gyakorlójátéknál, ez a fejlődésének valamilyen akadályát jelzi.
Játékeszközök
Az építőjátékokon kívül a gyerekek ebben a korban szeretik a logikai játékokat is. Ilyenek a kártyák, memóriafejlesztő eszközök, dominó, stb. Ezek nem csak a szórakozást szolgálják, hanem feladatmegoldásra is késztetnek. Az eszközökön kívül a gyermeknek társra is szüksége van, hiszen társaság kell pl. a kártyázáshoz. Eleinte a gyerekek csak egymás mellett játszanak, kb. 2 éves korra jutnak el addig, hogy megtanulják, hogyan lehet közösen szórakozni.
Szabályjáték
A szabályokat a gyerek fejlődése közben tanulja. Szüleinek feladata, hogy a kezdeti szabályozás során jöjjön rá a kisded, mindennek megvan a rendje. Fokozatosan alakul ki a szabálytudat, ezzel párhuzamosan változik a viselkedés is. A gyerek figyel arra, akivel játszik, alkalmazkodik, az eszközöket elpakolja maga után, stb. Ebben a korban tanulja meg a kicsi, hogy bizonyos játékoknak is van szabályuk, mely szerint kell játszani. A szabályokat fokozatosan ismeri meg, és fogadja el. A mások által felállított szabályok gyakorlása közben önmaga és mások számára is teremt szabályokat. Amíg a játék szabályai ismeretlenek a gyerek előtt, addig többször be kell mutatni, hogyan kell azt játszani. Amikor a gyermek már ismeri a játékot, meg kell engedni, hogy akár átvegye a vezetést.
Szerepjáték
A szerepjáték azt jelenti, hogy a gyerekek a körülöttük élő felnőttel viselkedését, cselekedeteit utánozzák a közös játékok során. Ez kb. 2-3 éves korban szokott elkezdődni. Fontos, hogy a gyerek ne mindig csak alá-, illetve fölérendelt szerepet játsszon, mert így csak egyfajta szociális viselkedést sajátít el. Mivel a szereptanulás valósággá is válhat, a szülők kötelessége segíteni, hogy mindenféle helyzetet kipróbálhasson a gyerek, hisz ezzel az életbe való beilleszkedést segítik. A gyerek annál többfajta szerepjátékot játszik, minél többfajta mintát lát maga körül. Minél több a felnőtt minta, annál jobb, hiszen így rengeteg szerepben játszhat a kided: lehet orvos, sofőr, főzhet, mint az anyu, szerelhet, mint az apu, stb. A szülő mindig teremtsen időt a közös játékra. Ha a szülő együtt játszik csemetéjével, ne kötelességből tegye, élje bele magát a szerepbe, kövesse a gyermek óhajait, szabályait. Mindamellett mindenképp szükséges megőrizni a szülői tekintélyt.