Ajánlott irodalom
Hall, Marcia, B.: Can We Know What Renaissance Color Was? The Cenini system.. in: Hall M. B.: Colour and meaning. Practice and Theory in Renaissance Painting. Cambridge University Press, Cambridge, New York, Melbourne, Sydney, 1992. 1-47. o.
Hall, M.B.: Alberti, Flemish Technique, and the Introduction of Oil. in: Hall M. B.: Colour and meaning. Practice and Theory in Renaissance Painting. Cambridge University Press, Cambridge, New York, Melbourne, Sydney, 1992. 47-92. o.
Hall, M. B.: The Modes of the Coloring in the Cinquecento. in: Hall M. B.: Colour and meaning. Practice and Theory in Renaissance Painting. Cambridge University Press, Cambridge, New York, Melbourne, Sydney, 1992. 92-149. o.
Hall, M.B.: Venice and the Development of Tonal Painting. in: Hall M. B.: Colour and meaning. Practice and Theory in Renaissance Painting. Cambridge University Press, Cambridge, New York, Melbourne, Sydney, 1992. 199-236. o.
Goethe, J. W.: Színtan. Didaktikai rész. Válogatás. Fordította Rajnai László. Corvina, Budapest, 1983.
Signac, B.: D'Eugene Delacroix au Néo-impressionisme. Fleury, Párizs, é.n.
Kandinszkij, V.: A szellemiség a művészetben. Fordította Szántó Gábor András. Corvina, Budapest, 1987.
Leadbeater, Charles Webster: A látható és a láthatatlan ember. Ébli Gábor fordítása.. Enigma 2003. 35. 101-110. o.