Új feladatok
A művészek részt vesznek az állami reprezentációban, egyszersmind változik az állami mecénatúra szerkezete, újraértelmezendő az alkotói munka autonómiájának mibenléte, s nem utolsósorban e tényezők piacgazdasági összefüggése. Sok képzőművész foglalkozik olyan feladatokkal, melyek a hagyományos reprezentatív műfajok helyébe lépnek (arculat- és látványtervezés, óriásplakátok, reklámgrafikák, épületdekoráció stb.). Néhányan, mint a korábban is szociológiai érdeklődésű Bakos Gábor, felismerve a média és a reklám erősödő gazdasági és politikai pozícióját, stúdiót/ügynökséget hoznak létre.
Olyan, viszonylag új jelenségekről van szó, melyek összefüggnek a posztmodern nemzetközi paradigmaváltással. Ahogy az óriásplakát nem képzelhető el digitalizációs informatikai háttér és urbanisztikai háttér nélkül, az urbanisztikai átalakulások Magyarországon is tetten érhetők a lakópark-, ipari park-, plaza- és hipermarket-képződésben, ez pedig az építészet terén olyan kommunikációs/reprezentációs jelenségekhez vezet, mint a funkció és a szimbolika meglepő kapcsolatainak kialakulása.