Stieglitz és a fotószecesszió
Az amerikaifotóművészet megszületése – némi túlzással – jóformán egyetlen ember, Alfred Stieglitz szervező munkájának köszönhető. Stieglitz 1890-ben azzal az elhatározással tért vissza európai tanulmányútjáról New Yorkba, hogy honfitársait megismerteti az új, piktorialista szellemmel. Belevetette ma gát a fotós közéletbe: elvállalta a The American Amateur Photographer(1892–97), majd a Camera Notes (1897–1902) folyóiratok szerkesztését, továbbá a New York-i Kamera Klub elnökhelyettesi posztját. Egyik sem járt fizetséggel, csupán rengeteg munkával, költséggel és vesződséggel.
Stieglitz végül 1902-ben, beleunva a klubtagok állandó gáncsoskodásaiba, európai mintákat követve meghirdette a Kamera Klubtól való elszakadást, a fotószecessziót. A szecesszionisták folyóirata, a Camera Work(1903-1917) és Stieglitz galériája, a 291(1905-1917) az európai és az amerikai piktorializmus jeles képviselőit mutatta be. Utóbbiak közül Stieglitz mellett a legjelentősebbek: Edward J. Steichen, Gertrude Käsebier, Clarence H. White, Alvin Langdon Coburn és Anne Brigman.