A gyakoriság területén tett kirándulásunkat folytatva újabb játékra invitáljuk a résztvevőket. Ezúttal is egy valószínűségi játék vezet be minket az új területekre. Az új játékhoz 3 db (lehetőleg különböző) pénzérmére lesz szükségünk. A pénzérme „írás” oldalához hozzárendeljük az 1-es pontszámot, a „fej” lesz a 0 pontszám. Ezt követően dobjunk a 3 pénzérmével egyszerre, és adjuk össze a fentiek alapján kiadódó összpontszámot. Az egyes játékosok a korábban megismert 10 mezős játékpályán lépnek a kiadódó pontszámoknak megfelelően.
A lépési szabályokat az alábbiak szerint határozzuk meg. Ha az összpontszám 0 vagy 3, akkor az egyik játékos lép (E), ha viszont 1 vagy 2, akkor a másik játékos lép (M). A folyamatábra segít az értelmezésben.
A folyamatábra tevékenységek és lépéssorozatok ábrázolására szolgáló grafikus megjelenítési forma. A tevékenységeket, elágazásokat adott formájú, kötött rajzi jelek képviselik, míg az időbeni egymásra következést az egyes mezők elhelyezkedése és az összekötő nyilak mutatják.
A pénzfeldobós játék szimulációjára külön célprogram áll rendelkezésre, amellyel a játék modellezhető. Előre beállítható, hogy hány érmével akarunk játszani, s a program lefuttatja a szimulációt, és táblázatban rögzíti a kapott eredményeket.