Tananyag választó:
Események előfordulása korongdobós játéknál
Korongdobós játékszabályok
A következőkben egy új valószínűségi játékot ismerünk meg. Ehhez olyan játékpályára van szükség, amely nem csak a pozitív számok felé terjedően tartalmaz 10 mezőt, hanem visszafelé a negatív számok felé is. Az ábra mutatja a pálya rajzát. Érdekessége, hogy indulni a középső, 0-ás pozícióból kell.
A játék menete a következő. Koronggal kell dobni, csak úgy, mintha érme lenne. Ha piros az eredmény, jobbra kell lépni, egyet a játéktáblán, ha kék, balra.
Egy kísérlet mindig adott hosszúságú korongdobás sorozatból áll. Azt kell megfigyelni, hogy 0-ról indulva a sorozat végére hová jutottunk a játéktáblán.
A korong egy egyik felén piros, másik felén kék kerek karton lapocska, amit valamennyien jól ismerünk az első osztályos tanszer készletből.