A Flash beépített összetevői
Az összetevők, vagy komponensek a Flash speciális objektumai. Általában valamilyen speciális feladat elvégzését teszik lehetővé.
Legtöbbször látható grafikus kezelőfelülettel rendelkeznek, és ActionScript programkódot tartalmaznak, amely biztosítja működésüket.
A komponensek a Library-ban tárolódnak, használatukhoz példányaikat a Színpadra kell helyezni.
Az eddig elmondottak alapján azt hihetjük, hogy a komponensek egyszerű szimbólumok. Van azonban egy rendkívül fontos különbség a szimbólum, és a komponens között. A komponens saját, tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek példányonként eltérőek lehetnek.
Hogy megértsük a különbséget, vegyünk egy egyszerű példát!
Mostani tudásunk szerint gond nélkül készíthetünk olyan nyomógombot, amely egy feliratot is tartalmaz. De vajon tudnánk e olyan gombot készíteni, amelynek példányain más-más felirat helyezkedhet el?
Nos a komponensek képesek példányonként eltérő tulajdonságokat felvenni, így felhasználhatóságuk rendkívül széleskörű lehet.
Az összetevők a Flash sajátos objektumai. Leginkább a szimbólumokhoz hasonlítanak, példányaik azonban nem csupán a szimbólumokra jellemző szimbólumtulajdonságokban, hanem az összetevőre jellemző paraméterekben is különbözhetnek.
További fontos jellemzőjük, hogy saját tulajdonságokkal, metódusokkal, és eseményekkel rendelkezhetnek.
Összetevő példányok használata
Az összetevők alapvetően két csoportra bonthatók. A beépített komponenseket a Flash-el együtt kapjuk meg és felhasználhatjuk a Flash mozik fejlesztésében.
A saját komponensek ugyan olyan képességekkel rendelkezhetnek, mint a beépítettek, de ezeket magunknak kell megírnunk.
Ha ismerjük a komponenskészítés technikáját, akkor nemcsak az aktuális mozi fejlesztése válik egyszerűbbé. Az elkészített komponenseket eltárolhatjuk, és más mozikban is felhasználhatjuk őket.
A beépített komponensek a WINDOW/ COMPONENTS paranccsal bekapcsolható COMPONENTS táblán találhatók. A Data, Media, és UI (User Interface) kategóriákba sorolva.
Utóbbi kategória tartalmazza a Flash fejlesztés során leggyakrabban használ komponenseket, amelyek segítségével űrlapokat, párbeszéd ablakokat készíthetünk.
Összetvők tulajdonságlapja
Az összetevők objektumok, azaz a grafikus felülten kívül beépítve tartalmazzák a kezelésükhöz szükséges eljárásokat, metódusokat, a fejlesztő által programozató eseményeket, a működésükhöz szükséges adatokat, amelyek egy részét a programozó, és közvetve a felhasználó is példányonként szabályozhatja.
Amikor egy komponenst a Színpadra húzunk, annak Properties tábláján nem csak a már ismert tulajdonságokat szabályozhatjuk, hanem a Parameters lapon lehetőségünk van a komponens típusától függő fontosabb paraméterek szabályozására is.