EnterFrame esemény
Az eddigi szkriptek vagy a lejátszófej áthaladása (képkocka kód), vagy egérművelet miatt következtek be.
A harmadik kódtípus klip kód, amelyet egy mozi klip példány Actions táblájába kell gépelni. A formula a következő:
onClipEvent(eseménynév){
utasítások
}
Ha egy szkriptet egy mindannyiszor le akarunk futtatni, amikor a Flash megrajzolja a szimbólum valamelyik frame-jét.
Akkor az enterFrame eseménynevet kell használnunk.
Az alábbi kód például folyamatosan közelíti a szimbólumot az egér felé úgy hogy saját _x, és _y koordinátájához hozzáadja az egér pillanatnyi koordinátái, és saját koordinátái közötti különbség 10-ed részét.
onClipEvent(enterFrame){
this._x+=(_root._xmouse-this._x)/5
this._y+=(_root._ymouse-this._y)/5
}
Load esemény
Amikor a Flash elér egy olyan frame-re, ahol egy klip található, akkor betölti a klipet, amely képes reagálni, ha a betöltődés befejeződött.
onClipEvent(load){
utasítások
}
Unload esemény
Ha kódot akarunk futtatni, amikor klip törlődik használjuk a következő formát
onClipEvent(unLoad){
utasítások
}
MouseDown esemény
onClipEvent(mouseDown){
utasítások
}
MouseUp esemény
onClipEvent(mouseUp){
utasítások
}
DragOver esemény
A klip kódok nem teszik lehetővé közvetlenül az egér ráhúzásának figyelését.
Az alábbi kód
onClipEvent(mouseMove){
utasítások
}
arra alkalmas hogy általában figyelje az egérmozgást. Ha az egér bárhol mozog az esemény bekövetkezik.
Ha kifejezetten azt akarjuk figyelni, hogy a klipre húzták –e az egeret, akkor használjunk gomb kódot!
on(rollOver){
utasítások
}
DragOut esemény
A klip kódok nem teszik lehetővé közvetlenül az egér lehúzásának figyelését. Ha mégis azt akarjuk figyelni, hogy a klipről lehúzták–e az egeret, akkor használjunk gomb kódot!
on(rollOut){
utasítások
}