Az animációs technika
Az animáció egymást követő, kicsiny részletekben eltérő állóképek sorozata. Az állóképeket képkockáknak nevezzük. Az animáció vetítésekor egyszerre csak egy képet látunk, de a képek olyan sebességgel követik egymást, hogy a képkockák közötti eltérések a mozgás illúzióját keltik. A Flash képkockáit frame-eknek nevezik.
Az animáció egymást követő, kicsiny részletekben eltérő állóképek sorozata. Az állóképeket képkockáknak nevezzük. Az animáció vetítésekor egyszerre csak egy képet látunk, de képek olyan sebességgel követik egymást, hogy a képkockák közötti eltérések a mozgás illúzióját keltik.
Animáció készítés szabályai
Egy animáció elkészítésekor két, egymásnak látszólag ellentmondó szempontot kell figyelembe vennünk. Az animációnak a lehető legtökéletesebb hatást kell keltenie, ugyanakkor a keletkezett állománynak tömörnek és gyorsan letölthetőnek kell lennie.
Egy animáció hatásfokát az határozza meg, mennyire találjuk meg az optimális pontot a két szempont által kijelölt határok között.
Ahhoz, hogy mindkét szempontnak meg tudjunk felelni, ismernünk kell a Flash összes animációs technikáját, amiket megfelelőképpen kell megválasztani, akár ugyannak a mozinak a különböző helyein.
A Flash animációs típusai
A Flash-ben három különböző animációs technikát ismerünk, amelyek közül mindnek megvannak a maga előnyei és lehetek hátrányai. Válasszuk közülük azt, ami a mozi adott helyén a lehető legjobb hatásfokkal alkalmazható.
Frame alapúanimáció:
A „legősibb” animációs technika, amelyben minden képkockát külön-külön el kell készíteni, majd egymás után lejátszani.
Alakzat átmenet:
Két vektor grafikus alakzat animált egymásba alakítására használható. Csak az alakzat kiinduló és befejező állapotát kell megadnunk. A Flash megrajzolja a két végpont közötti fázisokat, azaz az első és az utolsó képkockák közötti frame-ek tartalmát.
Mozgásátmenet:
Szimbólumokkal végezhető animáció, amelyben a szimbólum mozgásának két végpontja közötti fázisokat a Flash állítja elő. A fejlesztőnek csupán a kezdő és végállapotot kell megadnia, a többi a Flash dolga. A mozgásátmenet nem csupán a szimbólum mozgását, hanem bármely példánytulajdonságát képes animálni.