Kommunikáció szükségessége
Egy, a futáshoz minden szükséges adatot tartalmazó, a külvilágtól, más alkalmazásoktól, külső adatoktól elszigetelt Flash mozi a legritkább esetben felel meg a kor elvárásainak.
Egyre gyakoribb, hogy mozinknak futás közben távoli adatbázisokkal, web szerver által futtatott alkalmazásokkal kell felvennie a kapcsolatot, és működés közben valós időben kell letöltenie onnan a feldolgozandó adatokat. Gondoljunk például egy fényújságot megvalósító mozira, amely a megjelenő feliratokat egy adatbázisból olvassa be.
Természetesen az eltérő irányú kommunikáció ugyanilyen gyakori. A mozi futása közben létrejött adatokat el kell juttatni egy távoli gépre, amely majd feldolgozza azokat. Jó példa erre egy SMS küldő Flash mozi, amelynek felületén begépelhetjük az SMS szövegét, de annak tényleges elküldését már egy SMS szervernek kell lebonyolítania. A mozit úgy kell elkészíteni, hogy képes legyen a begépelt üzenet hálózaton keresztüli továbbítására.
Kommunikáció típusai
A Flash MX 2004-ben számos technika áll rendelkezésünkre külső adatok fogadására, illetve a mozi adatainak hálózati továbbítására.
LocalConnection objektum: Az ugyanabban a böngészőben futó, de különböző SWF -ek közötti kommunikációt teszi lehetővé.
LoadVariables parancs: Külső fájlok tartalmának beolvasására ad lehetőséget. A fájl lehet statikus, vagy szerver oldali szkript által készített dinamikus állomány is. Az állomány tartalma application/x-www-form-urlencoded kódolású változó1=érték1&változó2=érték2… formátumú kell, hogy legyen.
Többféle technikával is végezhetünk JavaScript-Flash, Flash-JavaScript adatcserét.
De talán a legizgalmasabb lehetőség az XML feldolgozás, ami szinte lebontja a kommunikációs korlátokat a Flash és környezete között.
Flash Player és alkalmazás párbeszéde
A környezettel való kommunikáció legegyszerűbb formája a mozi és az azt futtató player közötti párbeszéd.
A mozi felületén elhelyezkedő gombokkal és más interaktív elemekkel utasításokat küldhetünk a playernek, illetve kezelhetjük a playerben bekövetkező eseményeket, például a lejátszó ablakának méretezését.
Ez nem tűnik túlzottan komoly és szükséges dolognak, de hiánya égetővé válna, ha nem lenne mód az alkalmazására.
Kommunikáció JavaScript segítségével
A mozi az esetek zömében valamilyen weblapba van beágyazva. A felhasználó nem közvetlenül az SWF -et, hanem az azt befogadó HTML-t tölti le.
A befogadó HTML oldalak szinte mindig rendelkeznek valamilyen HTML tartalommal, amelyben egy képhez hasonlóan a szövegben elhelyezkedő téglalapban jelenik meg a mozi.
A felhasználó a weblappal és a Flash mozival is folytathat interakciót, sőt nem ritka, hogy a moziban lebonyolított vezérlés a weblapban fejti ki hatását, és fordítva.
Adatátadás URL-lel
Amikor a web böngésző Flash objektumra hivatkozó tag-et talál a weblapon, akkor elindítja a Flash playert, és átadja neki a mozi url -jét. A player letölti a mozit és lejátssza a böngészőben. A böngésző az átadott URL -hez application/x-www-form-urlencoded kódolással megadott paramétereket kapcsolhat. Az így megadott változók értékei a fő időszalagon deklarált azonos nevű változókba kerülnek, így a mozi feldolgozhatja őket.