A 21. századra nagyon megnőtt az információ szerepe, ezzel együtt értékesebb lett az információ megszerzésének képessége is. Fontossá vált, hogy mindenki időben hozzájuthasson a munkájához, vagy a számára más szempontból szükséges információkhoz, majd ha megtalálta, képes legyen azokat megfelelően hasznosítani és alkalmazni.
A multimédia megjelenésével nem csak szövegeket tudunk szerkeszteni, hanem a képek és mozgóképek is eszközként jelentek meg üzeneteink kifejezésére.
Az informatika teljesen beépül az emberek hétköznapjaiba. Az informatikai eszközök használatával jelentősen csökkenthető azok hátránya, akik kedvezőtlenebb földrajzi elhelyezkedésű területen élnek.
Az oktatásban, tanításban is egyre nagyobb szerepet kapott és kap az informatika, az informatikai eszközök használata. Ennek megfelelően változik a pedagógus szerepe is. A tananyag, az információ átadása, közlése mellett egyre fontosabb szerepet kap a tájékozódási képesség kialakítása az információdömpingben. A tanulóknak problémamegoldó gondolkodásra van szükségük, és ebben is segíteni kell őket.
Az iskolákban nem csak informatika órán jelenik meg a számítógép, mint eszköz, a többi tantárgy számára isegyre inkább lehetővé válik a számítógép használata.