Az infokommunikáció egyik fontos eszköze az internet.
Az interneten megszámlálhatatlan webhely számtalan érdekes anyagot kínál, találhatsz szinte bármiről leírást. (Az internet tekinthető egy nagy szemétdombnak melyen te vagy a kiscsibe aki kapirgál. Találhatsz „gyémánt fél krajcárt” is de figyelemre érdemtelen szemetet is!) Ez a nagyszámú weboldal azonban hátrányokkal is jár, mivel nehézzé válhat egy konkrét információ megtalálása. A kereső oldalak lehetővé teszik, hogy az interneten különféle szempontok alapján információkat keressünk. Egyes típusaiban témakörök szerint kereshetünk, míg más keresők a beírt kulcsszavakat az internetes oldalak szövegében keresik.
Gyakran használt kereső oldalak
Az interneten elhelyezett weboldalak hasonlítanak egy könyvtár polcain elhelyezett könyvekre. A könyvtárakban alkalmazott katalógusok mintájára a weben is megpróbáltak ilyen nyilvántartásokat létrehozni. Az egyik legnagyobb ezek közül a témakörök szerinti csoportosításban rendszerező webhely, ezeken az oldalakon tematikus keresést hajthatunk végre. Nagyobb témakörök pl.:utazás sport, időjárás, stb. közül választhatunk először, majd a választott témában tovább szűkíthetjük keresésünket (pl.: Sport, azon belül vízilabda majd magyar csapat és így tovább) míg végül el nem érünk a keresett információt tartalmazó web oldalhoz. Sok ilyen oldalt találhatsz az interneten pl.: startla.hu; origo.hu; stb.
A keresés másik módja, amikor az oldalon első ránézésre szinte semi információ nincs csak egy sáv ahová neked kell beírnod azt amit keresel. Az ilyen oldalak a kulcsszavas keresést végrehajtó rendszerek. Ezeket úgy használja, hogy a kulcsszót beírva kilistázza az összes olyan weblapot, amelyek szövegében valamilyen formában megtalálta a keresett kifejezést (kulcsszót). Ez nagyon jó megoldás, csak egyetlen hátulütője van, hogy rengeteg oldalhoz tartozhat ugyanaz a kulcsszó így többet kell esetleg neked keresgélned közöttük, vagy hosszabb kifejezést beírva szűkíttetheted a keresés eredményét. A válogatást segítheti a keresők kétféle használati módja: egyik az egyszerű, a másik a részletes keresés. Például a Google kereső nyitólapján már látható, hogy nemcsak weboldalakra, hanem képekre is kereshetünk.