Tananyag választó:
A közlekedés helyzete 1989 után
-
Átadták a Lágymányosi hidat Budapest, 1995. október 30. Átadták a forgalomnak a Lágymányosi hidat. A 16 milliárd forintos beruházás 45 év után az első újonnan épített Duna-híd, hossza 500 méter, szélessége 30 méter. A fotón közlekednek az autók az új Duna-hídon. MTI Fotó: Balaton József
-
Megérkezett az első charterjárat Sármellék, 1993. május 24. A Balaton Airport-ra (volt szovjet sármelléki repülőtérre) megérkezett az első közvetlen charterjárat Zürichből hévízi gyógyvendégekkel és újságírókkal. MTI Fotó: Czika László
-
Bokros Lajos az állam és a MÁV közötti szerződésről Záhony, 1996. január 20. A kép felirata így tájékozat: Bokros Lajos pénzügyminiszter, Lotz Károly közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter, valamint a Magyar Államvasutak (MÁV) Rt. vezetői a záhonyi átrakó-körzetbe látogattak. Itt írták alá az állam és a MÁV közötti szerződést, amelynek általános részei három évig, azaz 1998 decemberéig érvényesek. A szerződés az 1996. évi állami szerepvállalás konkrét mértékeit tartalmazza az elfogadott költségvetési törvény alapján. A képen Bokros Lajos beszél. MTI Fotó: Balázs Attila
-
A balesetet szenvedett autóbusz Szekszárd, 1993. február 16. A Tolna megyei Rendőr főkapitányság, szakértők bevonásával megkezdte a pörbölyi vasúti átjáróban balesetet szenvedett iskolabusz vizsgálatát. Szekszárd egyik gépjármű telepén tárolják a kettészakadt autóbuszt és alkatrészeit. MTI Fotó: Kálmándy Ferenc
-
Vasutassztrájk 1995-ben Budapest, 1995. április 20. A kép felirata erről tájékoztat: Rendbontás és atrocitás nélkül folyik az április 20-án 0 órakor kezdődött általános vasutassztrájk. Az éjszakai műszakban dolgozó 6077 vasúti dolgozó 45 százaléka beszüntette a munkát. Összesen 3333 dolgozó döntött úgy, hogy nem sztrájkol. A munkabeszüntetés alatt naponta 472 vonat szállítja az utasokat a menetrend szerinti 2588 vonattal szemben. A fotón Magyarország vasúti térképére helyezett sztrájk-felirat látható a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) irodájában. MTI Fotó: Rózsahegyi Tibor
-
Vasutassztrájk 1995-ben a Keleti pályaudvaron Budapest, 1995. április 20. A kép felirata erről tájékoztat: Rendbontás és atrocitás nélkül folyik az április 20-án 0 órakor kezdődött általános vasutassztrájk. Az éjszakai műszakban dolgozó 6077 vasúti dolgozó 45 százaléka beszüntette a munkát. Összesen 3333 dolgozó döntött úgy, hogy nem sztrájkol. A munkabeszüntetés alatt naponta 472 vonat szállítja az utasokat a menetrend szerinti 2588 vonattal szemben. A fotón a Keleti pályaudvar látható. MTI Fotó: Balaton József
-
A reprezentatív szakszervezetek képviselői a vasutassztrájk idején, 1995-ben Budapest, 1995. április 20. A kép felirata erről tájékoztat: Rendbontás és atrocitás nélkül folyik az április 20-án 0 órakor kezdődött általános vasutassztrájk. Az éjszakai műszakban dolgozó 6077 vasúti dolgozó 45 százaléka beszüntette a munkát. Összesen 3333 dolgozó döntött úgy, hogy nem sztrájkol. A munkabeszüntetés alatt naponta 472 vonat szállítja az utasokat a menetrend szerinti 2588 vonattal szemben. A fotón a reprezentatív szakszervezetek képviselői: Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének ügyvezető alelnöke, Márkus Imre, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke és Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének elnöke éjfél után a Keleti pályaudvaron beszélgetnek. MTI Fotó: Rózsahegyi Tibor
-
Sztrájk a vasútnál Budapest, 1993. november 15. Az öt vasutas szakszervezet közül négy hirdetett figyelmeztető sztrájkot november 15-dikére. Az akcióhoz valamennyi mozdonyvezető csatlakozott, így hajnali öt és hét óra között nem közlekedtek a vonatok. MTI Fotó: Mónos Gábor
-
Vasutassztrájk Magyarország, 1994. december 8. A mintegy 70 ezer vasutas közül országszerte 15 ezren léptek sztrájkba december 8-án hajnali 5 órakor, s körülbelül 600 vonat nem közlekedett a két órán át tartó figyelmeztető sztrájk alatt. MTI Fotó: Kerekes Tamás
-
Vasutassztrájk Debrecenben Debrecen, 1994. december 13. A Magyar Állami Vasutak (MÁV) 36 órás sztrájkjában a debreceni vasutasok többsége is részt vett december 13-án. Juhász József helyettes állomásfőnök nem sztrájkolt, így volt dolga bőven. MTI Fotó: Oláh Tibor
-
Súlyos vasúti baleset Szajolnál Szajol, 1994. december 3. A Nyíregyháza és Budapest között közlekedő gyorsvonat második kocsija Szajol állomáson december 2-án kisiklott és a vasúti vonalon keresztbe fordult, harmadik, negyedik és ötödik kocsija pedig az oldalára dőlt. A kiborult vagonok az állomás épületének ütköztek. Az Országos Mentőszolgálat 30 mentőautóval vonult a helyszínre. A baleset következtében 29-en életüket vesztették, számosan megsérültek. A rendőrség, a tűzoltók, vasúti szakemberek bevonásával folytatják, vizsgálják a baleset körülményeit. A szajoli forgalmi irodában Garamvölgyi László az Országos Rendőr Főkapitányság (ORFK) szóvivője. MTI Fotó: Bruzák Noémi
-
Göncz Árpád a szajoli katasztrófa helyszínén Szajol, 1994. december 3. Göncz Árpád köztársasági elnök, Kuncze Gábor belügyminiszter és Pintér Sándor országos rendőrfőkapitány december 3-án a szajoli vasúti katasztrófa helyszínére látogatott, majd a szolnoki kórházban meglátogatta a sebesülteket. A képen a katasztrófa helyszíne a baleset éjszakáján. MTI Fotó: Barna Sándor
-
Szabad György átveszi a Vasutas Szakszervezet petícióját Budapest, 1993. november 3. Szabad György, az Országgyűlés elnöke november 3-án hivatalában fogadta a Vasutasok Szakszervezetének háromtagú delegációját (a delegáció tagjai: Papp Pál elnök, Győri István alelnök és Prókay Sándorné titkár), majd átvette tőlük a "Vasútegészségügy önállóságának biztosításáért és eredeti szervezeti egységének megőrzéséért" című petíciójukat. A képen Szabad György üdvözli a delegáció tagját, Prókay Sándornét. MTI Fotó: Czech Attila
-
Sipos István és Kovács Kálmán a vasutassztrájk alatt Budapest, 1995. április 20. A kép felirata erről tájékoztat: Rendbontás és atrocitás nélkül folyik az április 20-án 0 órakor kezdődött általános vasutassztrájk. Az éjszakai műszakban dolgozó 6077 vasúti dolgozó 45 százaléka beszüntette a munkát. Összesen 3333 dolgozó döntött úgy, hogy nem sztrájkol. A munkabeszüntetés alatt naponta 472 vonat szállítja az utasokat a menetrend szerinti 2588 vonattal szemben. A fotón Sipos István, a Magyar Államvasutak vezérigazgató-helyettese és Kovács Kálmán, a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium politikai államtitkára szemlére indulnak a Nyugati pályaudvaron. (Az egész országra kiterjedô vasutassztrájkot tartottak Magyarországon a kollektív szerződés hiánya miatt. Három nap múlva aláírták a megállapodást.) MTI Fotó: Rózsahegyi Tibor
-
Sztrájkolnak a vasutasok Budapest, 1994. december 13. A vasút történetének leghosszabb sztrájkját tartják december 12-én este 10 órától 14-én délelőtt 10 óráig. Felvételünk a Keleti pályaudvaron készült, ahol délelőtt 10 órakor a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) autóbusz-vezetői is szolidaritást vállaltak a vasutasokkal, és 5 percre beszüntették a munkát. MTI Fotó: Kerekes Tamás
-
Húsz éves a Ferihegyi repülőtér Budapest, 1970. június 2. TU 134-e utasszállító gép áll a Ferihegyi repülőtér főépülete előtt. A kép felirata erről tájékoztat: a Ferihegyi nemzetközi repülőtér húsz évvel ezelőtt nyitotta meg kapuit. A korszerű légi pályaudvar fel- és leszállópályája több mint 3 kilométer hosszú, így bármilyen típusú polgári repülőgép fogadására alkalmas. Tíz évvel ezelőtt 200 000, 1969-ben 750 000 utas fordult meg itt. Ebben az évben a Magyar Légiforgalmi Vállalat (Malév) gépei 28 ország 34 városával tartanak fenn menetrendszerű kapcsolatot; a Ferihegyi repülőtéren pedig 16 külföldi légitársaság járatai szállnak le rendszeresen. (A Ferihegy Mayerffy Ferencről, a környék egykori bérlőjéről nyerte nevét a XIX. század közepén. A Ferihegyi repülőteret 1950. május 7-én nyitották meg. Eredetileg a Maszovlet (Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Részvénytársaság) számára építették, ami a Malév jogelődje volt. A futópálya előbb 2000 m-es, majd rövidesen 2500 m-es lett, egy hangár és egy középső részén rendbehozott forgalmi épület szolgálta a közforgalmi repülést. 1958-ban a futópályát meghosszabbították 3010 m-re és rövidesen alkalmassá tették éjszakai üzemeltetésre is.) MTI Fotó: Bara István
-
Szolidárisak a fővárosi buszvezetők a vasutassztrájkkal Budapest, 1994. december 13. A vasúti dolgozók sztrájkjával kapcsolatos szolidaritás jeléül december 13-án 10 órakor - 5 percre - leálltak a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) autóbuszai. A szolidaritási sztrájkfelhívást a Fővárosi Autóbusz Üzemek Szakszervezeti Szövetsége (FAÜSZSZ) adta ki, amelyhez csatlakoztak a BKV BUSZÁG Munkástanács szervezetei is. A járművek a sztrájk ideje alatt a megállókban várakoztak. Az 56-os busz vezetője pontosan 5 percig sztrájkolt. MTI Fotó: Rózsahegyi Tibor
-
Midibuszok Szlovákiába Budapest, 2005. december 1. Szállításra várnak az elkészült buszok. Az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft. 15 darab F15 típusjelű midibusz Szlovákiába szállítására nyert tendert a cseh Karosával közösen. A 69 ember szállítására alkalmas járműveket az év végéig kell átadni. A gyár eddig több mint 150 járművet adott el ebből a típusból exportra. MTI Fotó: Balaton József
-
Várakozó repülőgépek a Ferihegy 2 A terminálnál Budapest, 2005. december 18. Várakozó repülőgépek a Ferihegy 2 A terminálnál. Aláírták a szerződést a brit BAA International Ltd.-vel a Budapest Airport Rt. 75 százalék mínusz egy szavazatnyi tulajdoni hányadának eladásáról. A brit repülőtér-üzemeltető társaság 75 évre kapta meg a Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér üzemeltetési jogát. (2005. november 11-én készült felvétel.) MTI Fotó: H. Szabó Sándor
-
Épül az M6-os fővárosi szakasza Budapest, 2005. október 12. Az épülő M6-os autópálya fővárosi bevezető szakaszán a töltésbe építik be az egykori Metallochemia gyártelep szennyezett talaját, amit speciális védőburkolat közé raknak le, így megszüntetik a környező terület talajszennyezettségét. MTI Fotó: H. Szabó Sándor
-
Átadták az M0-ás autóút újabb szakaszát Vecsés, 2005. december 17. Demszky Gábor főpolgármester, Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Gál Zoltán országgyűlési képviselő az M0-ás autópálya M5-ös és az új 4-es számú főút közötti szakaszának átadásán Vecsés határában. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
-
Kerékpárutat adtak át a belvárosban Budapest, 2005. december 1. Demszky Gábor főpolgármester az új út avatásán, amikor átadták a Bajcsy- Zsilinszky úton lévő kétirányú 915 méter hosszú kerékpárutat. MTI Fotó: Kollányi Péter
-
Az új Stadler-vonat Budapest, 2005. december 15. Az új Stadler-vonat áll a Keleti pályaudvaron. MTI Fotó: Beliczay László
-
Volán-sztrájk miatt megnövekedett forgalom a MÁV-nál Budapest, 2003. január 6. A Volán-társaságok dolgozói megtartották kétórás figyelmeztető sztrájkjukat hajnalban fél öt és fél hét között. Sztrájkjukkal béremelést és jobb munkakörülményeket kívánnak elérni. Reggel kétezer menetrend szerinti autóbusz nem közlekedett az országban. A sztrájk miatt megnövekedett a vasúti pályaudvarok forgalma is. A képen: reggeli forgalom a Nyugati pályaudvaron. MTI Fotó: Tóth Gyula
-
Volán-sztrájk Szegeden Szeged, 2003. január 6. A Volán-társaságok dolgozói megtartották kétórás figyelmeztető sztrájkjukat hajnalban fél öt és fél hét között. Sztrájkjukkal béremelést és jobb munkakörülményeket kívánnak elérni. Reggel kétezer menetrend szerinti autóbusz nem közlekedett az országban. A sztrájk miatt megnövekedett a vasúti pályaudvarok forgalma is. A forgalom normális rendjének visszaállását nehezítette az éjszaka lehullott nagy mennyiségű hó is. A képen: a Mars téri központi pályaudvar. MTI Fotó: Németh György
-
Megtartják sztrájkjukat a Volán-dolgozók Győr, 2003. január 5. Nem született megállapodás a Közúti Közlekedési Szakszervezet és a munkáltató között a bérfelzárkóztatásról, ezért január 6-án reggel 4.30 és 6.30 között megtartják országos sztrájkjukat a Volán-dolgozók. A képen: autóbuszok várakoznak a Kisalföld Volán Rt. győri autóbuszállomásán. MTI Fotó: Matusz Károly
-
A MOL emeli a benzinárakat Budapest, 2000. szeptember 14. Felrakják az új árakat a MOL kutaknál lévő táblára miután szeptember 15-től emelkednek az üzemanyagárak. A motorbenzin literje 6 forinttal, a gázolaj ára pedig 11 forinttal emelkedik. MTI Fotó: Czimbal Gyula
-
300 forintra emelkedett a benzin ára Budapest, 2005. szeptember 8. Egy benzinkút ártáblája. A MOL 7 forinttal emelte a benzin nagykereskedelmi árát, így több töltőállomáson a 98-as oktánszámú benzin megközelítette, elérte vagy átlépte a 300 forintos literenkénti árat. MTI Fotó: Kovács Attila
-
Épül az M5-ös autópálya Kiskunfélegyháza és Szeged között Kiskunfélegyháza- Kistelek, 2005. augusztus 31. Aszfaltozás az M5-ös autópálya második ütemének építési munkálatainál. Az M5-ös autópálya Kiskunfélegyháza-Szeged közötti szakaszán a kivitelezők befejezték a földmunkálatokat, valamint a beton és aszfaltszerkezet rétegeinek terítését. Jelenleg az utolsó réteg, a kopóréteg felvitelét végzik. Az autópálya szépítése, a növénytelepítés, a zajvédelmi falak, vadvédő kerítések és a vezető korlát építése is jó ütemben halad. Az építkezés határidőre való befejezését nem veszélyezteti a szokatlan időjárás. MTI Fotó: Ujvári Sándor
-
Megkezdték a 4-es metró építését Budapest, 2005. március 20. A Keleti pályaudvar melletti elzárt területen megkezdték a 4-es metró építését. MTI Fotó: H. Szabó Sándor
-
Új városi autóbusz Budapest, 1999. június 2. Egy munkás beállítja az új városi autóbusz visszapillantó tükrét az IKARUS mátyásföldi gyárában, ahol a BKV megrendelésére 60 darab alacsony padlós autóbusz gyártását kezdték meg. MTI Foró: Balaton József
-
Munkaszünet az útépítésen Mezőkövesd, 2000. július 25. Bankgarancia hiányában egyelőre állnak Mezőkövesd határában az M3-as építésére odaszállított erőgépek. Minimális személyzet látja el az őrzési feladatokat. MTI Fotó: Hegyi László
-
Az M3-as autópálya építése Füzesabony, 2000. szeptember 29. Az összefogott szervezésnek köszönhetően a tervezettnél jóval előbbre tartanak az M3-as autópálya új szakaszának építési munkáival a kivitelezők. A legnagyobb vállalkozó a Betonútépítő Rt. többszáz szakembere és több tucat földmunkagép dolgozik a pályaszakasz alapjainak kialakításán. A képen: a Biota Tripod Kft.szakembere, Koncz Ede mérnök a pályaszakasz töltés tömegét méri. MTI Fotó: H. Szabó Sándor
-
Külforgalmi felüljáró az M7-es autópálya felett Budaörs, 2000. december 4. Az M7-es autópálya felett 5 méter magasan emelkedő körforgalmi felüljáró a Hídépítő Rt. kivitelezésében rekordidő alatt, júliustól novemberig tartó munkálatok során készült el. MTI Fotó: H. Szabó Sándor
-
Megállapodás a MÁV és a Roma kht. között Budapest, 2000. október 4. A rákosszentmihályi vasútállomáson a bozót és fűeltakarításon dolgoznak a munkások. A MÁV Rt. és a Roma Misszió Központ Kht. megállapodást kötött a budapesti vasútállomások környékének és zöldterületének rendbetételére. A munkálatokat megtekintette Nógrádi László közlekedési és vízügyi miniszter, Sárdi Gyula, a MÁV Rt. vezérigazgató-helyettese és Gáspár Győző, a Roma Misszió Központ Kht. ügyvezetője is. MTI Fotó: Rózsahegyi Tibor
-
Megvalósíthatósági terv Phare támogatásból 1996. 11. 12. A Fővárosi Önkormányzat illetékes bizottságai elemezték a nemrég elkészült Dél-Buda - Rákospalota metróvonal negyedik megvalósíthatósági tervet. A közel egy év alatt összeállított kutatás-fejlesztési munkát az Európai Unió Phare program keretéből finanszíroztak. A képen: Demszky Gábor főpolgármester és Szalka Miklós, a vízgazdálkodási bizottság elnökhelyettese. MTI Fotó: Bruzák Noémi
-
Út rehabilitáció Hajdú-Bihar megyében Zsáka, 1996. szeptember 3. A Debrecent Szegeddel összekötő főút Hajdú-Bihar megyei szakaszán rehabilitációs munkák kezdődtek az Európai Beruhárzási Bank kölcsönével és az Európai Unió Phare programjának támogatásával. Zsáka és Furta között 5400 méter hosszúságú új út épül november 30-ig, ami elkerüli majd a települések belterületét, ahol eddig átment a helyközi teher- és személyforgalom. MTI Fotó: Oláh Tibor
-
Hídépítés Boldog, 1995. november 27. A Heves megyei Boldog községtől több száz hektárnyi mezőgazdasági művelésű területet választ el a Zagyva folyó. A község lakóinak a föld műveléséhez 20 km-es kerülőt kell megtenniük. A település önkormányzata pályázatot nyújtott be a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztériumba egy híd megépítéséhez szükséges támogatásért. A pályázat elnyerése után a MÁV Hídépítő Kft. és az Egri Közúti Igazgatóság szakemberei elkezdték az 58 méter hosszú, 20 tonna teherbírású fémhíd építését. Zólyomi György polgármester és Mogos Dimitru hídszerelő az építés helyszínén. MTI Fotó: H. Szabó Sándor
-
Motoros kisrepülőgép bemutatása Budaörsön Budaörs, 1993. december 13. Kétszemélyes motoros kisrepülőgépet fejlesztett ki a Ganz Gépgyár Holding és a Ganz Avia Kft. A GAK-22 DINO elnevezésű repülőgépet december 13-án mutatták be a Budaörsi Repülőtéren. A sikeres berepülések után megkezdődik a gép szériagyártása, illetve a négyüléses változat tervezése, prototípusának gyártása. A DINO alkalmas sport, oktatási, postai, mezőgazdasági és katonai feladatok ellátására is. MTI Fotó: Kerekes Tamás
-
125 éves vasúti kocsi Szombathely, 1993. február 23. A magyar vasút első szakasza Pest és Vác között épült meg. Az első gőzmozdony vontatású szerelvény a mai Nyugati pályaudvar helyén álló Indóháztól Vácig közlekedett. A vasútvonal ünnepélyes megnyitását 1846. július 15-én tartották. A képen: Szombathelyen a MÁV Vasjármű Járműjavító és Gyártó Kft.-ben a magyarországi vasúti közlekedéssel egyidős, 125 éves fa alvázas, fapados vasúti kocsi teljes felújítását végzik. A kocsi a felújítás után a nosztalgia szerelvényekben közlekedik majd. MTI Fotó: Czika László
-
Új Tisza-híd Dombrád és Cigánd között Dombrád, 1994. szeptember 24. Dombrád és Cigánd között új közúti hidat építettek a Tiszán. Az új híd építéséhez felhasználták a régi polgári Tisza-híd jó állapotban levő vasszerkezetét. MTI Fotó: Kozma István
-
Befejeződött a Nagykörút rekonstrukciója Budapest,1994. október 9. A fővárosi közüzemi vállalatok, illetve a kivitelezést végző Alterra Kft. és a Betonútépítő Rt. szoros együttműködésének eredményeként az eredetileg tervezett időpontnál majd egy hónappal hamarabb, 116 nap után befejeződtek a nagykörúti víznyomócsőcsere és villamosvágány rekonstrukciójának ezévre tervezett munkálatai. Az eredetileg áfával együtt 1,5 milliárdosra tervezett felújítás végső költsége csaknem 400 millió forinttal kerül majd többe a műszaki tartalom változása miatt. A beruházásra 800 millió forintot az Országgyűlés biztosított, a fennmaradó részt pedig a Fővárosi Önkormányzat teremtette elő. A képen: forgalom a Nagykörúton. MTI Fotó: Friedmann Endre
-
Veszélyes vasúti baleset Százhalombattánál Százhalombatta, 1992. június 15. Veszélyes vasúti baleset történt június 13-án hajnalban Százhalombattánál. Egy Záhony felől érkező szerelvény tartálykocsijaiban 180 tonna cseppfolyós ammóniát szállítottak. A tartálykocsik mérete magasabb volt a szokásosnál, és ezért egy vasúti síneket keresztező felüljárónak ütköztek. Ennek következtében több tartályból ömleni kezdett az ammóniagáz, melyet mintegy 20 órai munkával sikerült elzárni. A képen: vízsugárral locsolják a kiömlő gázt. MTI Fotó
-
Csúcsforgalom a határon Bucsu, 1991. augusztus 17. Nagy a forgalom az amúgy csendes bucsui határátkelőhelyen, a nyugati határszakaszon. MTI Fotó: Czika László
-
Megérkezett az új Trabant Debrecen, 1990. augusztus 9. Debrecenben a MERKUR helyi telepére megérkezett az első 200 darab négyütemű Trabant. MTI Fotó: Oláh Tibor
-
Kiemelték a zátonyra futott szárnyashajót Nyergesújfalu, 1992. szeptember 16. Egy folyami daru segítségével 1992. szeptember 16-án kiemelték a MAHART Vöcsök 1. szárnyashajóját, mely a közeli napokban Nyergesújfalu közelében, az alacsony vízállás következtében megfeneklett a Dunán. MTI Fotó: Bruzák Noémi
-
Új híd a Tiszán Cigánd, 1994. szeptember 24. Cigánd és Dombrád között új közúti hidat építettek, amelynek átadása novemberben lesz. A szakemberek a híd szigetelését végzik. A régi polgári Tisza-híd vasszerkezetét úsztatták fel a folyón, így hasznosították a régi, de jó állapotban lévő szerkezetet. MTI Fotó: Kozma István
-
Ikarus buszok Amerikába Budapest, 1994. május 31. Egy munkás egy autóbuszt szerel a gyártósoron az Ikarus Rt. mátyásföldi telepén, ahol Miamiból 145 csuklós autóbuszra kaptak megrendelést. Az első 30 itt készül, a többit pedig a budapesti székhellyel megalakított magyar-amerikai vegyesvállalat, az Észak-Amerikai Járműipari Kft. gyátja és forgalmazza Amerikában. MTI Fotó: Balaton József
-
Beemelték az első acélszerkezeti elemet a Lágymányosi hídnál Budapest, 1993. december 7. A Hídépítő Vállalat szakemberei december 7-én beemelték az első acélszerkezeti egységet az épülő Lágymányosi Duna-hídnál. A híd eleme a pesti oldalon lévő parti pillérre került. MTI Fotó: Balaton József
Oktatási Hivatal
21. századi közoktatás - fejlesztés, koordináció (TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002)